Dries Roelvink heeft groot nieuws. Hij opende onlangs zijn eigen wijnwinkel. En dat is een droom die in vervulling is gegaan voor de zanger.

“Dat begon met een filmpje waarin ik mijn wijnproefkwaliteiten laat zien. Mijn zoon Donny had dat gefilmd, afgelopen zomer, en dat is 80 miljoen keer bekeken! Ik kreeg daarna meerdere aanbiedingen om een Dries-wijn op de markt te brengen”, begint Dries in Weekend.

Toch stond Roelvink daar behoorlijk twijfelachtig tegenover. Zouden mensen de wijn nog wel serieus nemen als zijn gezicht op dat etiket zou staan.

“Maar toen kwam wijnvoordeel.nl met een beter idee. Zij lieten mij drie rode en drie witte wijnen kiezen die bij mijn smaakprofiel passen: de Drie van Dries.”

Dat mensen de wijn niet serieus zouden nemen omdat zijn hoofd op het etiket staat, is iets wat Dries zelf al heeft moeten ontdekken bij collega’s. “Gordon en René le Blanc brachten hun eigen wijn uit en dan heb je toch gauw iets van: moet ik nou een wijn gaan drinken waar René le Blanc op staat? Zou dat wel lekker zijn of is het een showetiket voor een goedkope slechte wijn?”

Schrijf je hier in voor de gratis nieuwsbrief van Showbizzsite.nl

Door Lisa Paulussen

Lisa Paulussen studeerde communicatie en ging nadien aan de slag als journaliste voor Showbizzsite.nl. Zij heeft een voorkeur voor het shownieuws uit Nederland en woont regelmatig premières en concerten van artiesten bij. André Hazes, Guus Meeuwis en Marco Schuitmaker knallen regelmatig door haar oren.